Bosnyák krém

A sztori ott kezdődött, hogy mostanában 2 személyre főzök, és ketten együtt is szinte másfél adagot fogyasztunk el, nem is kettőt.
Szóval, volt 4 nagy fej gombám, fél padlizsánom, és éppen tanakodtam, hogy mihez kezdjek vele, hogy ne kelljen kidobni. Valahogy hasznosítani kéne az elkövetkező napokra.
Ekkor látta meg a munkámat egy kedves bosnyák ismerősöm, és elkezdte mondani, hogy ő mit szokott csinálni gombából és padlizsánból.
Rögtön belefogtam, kicsit változtattam is rajta.
A tejszín helyett mascarpone sajtot használtam, hogy stabilabb legyen az állaga.
Szerintem paradicsommal az igazi. És nagyon laktató. Minél több hagyma van benne, annál inkább.

Hozzávalók:
4 nagy fej gomba
fél padlizsán (közepes)
minimum egy közepes vöröshagyma
só,
pirospaprika,
pici vegeta
kb. 10 dkg mascarpone sajt.

Nagyon lassan kell főzni, sokáig. Én mostanában elektromos tűzhelyen főzök, és a 2-es fokozat nagyon bevált.
Amikor jó puha volt minden, azért meg összeturmixoltam, és utána kevertem ki a mascarponeval.
Kenyérre kenve szokták enni. Nagyon laktató.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése