Ordás tészta


Ezt muszály leírni, mert különben elfelejtem. Amikor kb. 25 évvel ezelőtt Erdélyben jártam, akkor láttam és ettem ordás sütit. Annyira finom volt, hogy alig bírtam abbahagyni az evését. :O
Magyarországon azóta sem kerültem a friss orda közelébe sem, csak tegnap. Friss, házi készítésű ordát kínáltak és vettem. :)
Mivelhogy receptet csak a kapros-ordás papalcsintáról találtam, és tudom, hogy van még más ordás süti is, kipróbáltam egy hasonló változatot, mint amit régen ettem, Erdélyben. Bár ezt én találtam ki, és gyakorlailag a túrót helyettesítettem vele, és nem ugyanaz lett, mint anno... de azért finom lett, érdemes megjegyezni.

Porhanyós tésztát csináltam, 20 dkg liszből. (20 dkg liszt, 10 dkg margarin, két evőkanál hideg víz, egy csipet só összedolgozva. A vizet akkor adjuk hozzá, amikor a hideg vajat vagy margarint összemorzsoltuk a liszttel.)
Ezt a tésztát kidolgozás és pihentetés után belenyomkodtam egy sütőformába, meghámoztam 4 almát és szeletekre vágva rátettem a tésztára. Erre tettem az ordát (kb. 0,5 kg) amit mézzel összekevertem, majd hozzáadtam 5 tojást (habbá vert fehérje, majd a sárgáját is belecsorgattam és egy kis vaníliás cukrot is tettem bele) . Ezeket összekevertem, és úgy öntöttem az almás sütire. Gázsütőben 4-es fokozaton (ahogy a többi péksüteményt is sütni szoktam) 45 percig sütöttem.
Nagyon ízlik. :) Nem túl édes, az alma nem áztatta el a tészát- bár lehet, hogy ezt csak a szerencsének köszönhetem. Ha nagyon leveses az alma, kis búzacsírát lehet szórni a tésztára.



Posted by Picasa

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése