Mézes-mustáros lazac

Kezdem magamat halak terén is kiművelni.
Tehát: találtam a fagyasztóban két szelet lazacot. Kis tanácskozás, utána érdeklődés után kivettem a fagyasztóból, megfűszereztem "halak" fűszerkeverékkel, besóztam és hagytam a hűtőben kiolvadni.
Másnap kerestem hozzá receptet: a mézes-mustároshoz voltak meg a hozzávalók itthon.

Két szelet halhoz vettem két evőkanál mézet, két kiskanál mustárt, és egy evőkanálnyi valamilyen ízesítésű ecetet. Az eredeti recept a deutschesee honlapján talalható, ha lesz időm, utólag majd belinkelem.
Ezzel a szósszal leöntöttem a már kiolvadt halat, majd kb. egy óra múltán elkezdtem serpenyőben sütni. Nem kell sok idő a sütéshez; kb. 6 perc alatt kész van, ha mérsékelt tűzön sütjük. Ez nálam az indukciós tűzhely 9 fokozátából az 5-6 fokozat volt. Megforgatjuk, megpirítjuk... főtt krumplival, salátával tálaljuk. Az eredeti recept szerint a tócs(n)i , rösti, lepcsánka... is illik hozzá.
Hamar kész van és isteni!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése