Narancsos cukkini dzsem

Na ez egy saját "találmány", a citromos cukkini dzsem mintájára.
Narancsízű, abszolút. :)
Ez kell hozzá:
2 kg cukkini (vagy zsenge, pici, vagy nagy cukkini megtisztítva, kimagozva)
2 kg. narancs
2 db. citrom
3 db. 2:1-ben dzsemesítő
1,5 kg cukor

Így csináltam:

Lereszeltem  a citrom és a narancsok héját. Megpucoltam a citromot, narancsot, cukkinit. A citrom és a narancs fehér héját is, amennyire lehetett.
Legyalultam/reszeltem a cukkinit, beleöntöttem egy nagy lábosba. Beleöntöttem a felkockázott narancsot-citromot is, citrom-narancs héjat is.
Felfőztem, és miután felfőtt, adtam hozzá a cukrot. Belekevertem a dzsemesítőt és pár percig még rotyogtattam.
Előmelegített üvegekbe szedtem és egy napra szárazgőzbe tettem. Tudom, van olyan megoldás, hogy 5 percre, fejre, de én az egy napos csírátlanítást biztosabbnak találom.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése