Burgonyás lángos

Napok óta kerültem a konyhát, csak  a legszükségesebbeket csináltam meg benne. Ma viszont lángost enni támadt kedvem és a kész műből :) megkínáltam a hétfői csoport tagjait is. Ilyenkor mindig akad valaki, aki elkéri a  receptet, úgyhogy most is leírom.

Hozzávalók 7 személyre
Mi 6-an voltunk, és még maradt kettő, úgyhogy gondolom, 7 főre való mennyiséget sütöttem. Persze, ha éhes a társaság, akkor ez nem érvényes. :)

5ml olívaolaj
1 tojás,
2 dl tej,
2 dl víz
2 kiskanál só (ha burgonyás tésztát sütök, több sót szoktam tenni bele, mert a burgonya édessé teszi a tésztát)
10 dkg burgonyaliszt
20 dkg fehér kenyér liszt (B80-as)
kb. 20-25 dkg félbarna lisztkeverék. Ezt nehéz pontosan megmondani, hogy milyen összetétel, mert nálam mindig van egy nagy fémdobozban lisztkeverék, kenyérsütéshez. Általában félbarna az alap és ezt szoktam variálni ezzel-azzal, ami eszembe jut. Most is ilyen volt, kis magkeverékkel dúsítva, abból került bele kb. 23 dkg. )
A lángos tésztánál az a lényeg, hogy legyen lágyabb, mint a kenyérsütéshez használt tészta.
2,5 dkg élesztő
pici barna cukor (2 kiskanálnyi)

A hozzávalókat a fenti sorrendben beleteszem a kenyérsütő keverőtáljába és a dagasztó programon (dough) a gép előkészíti nekem.
Picit még hagyom kelni, de azért oda kell figyelni, hogy le ne csorogjon az edény aljára. :)

Ha jól megkelt a tészta, forró olajban kisütöm.
Ma mindenki imádta. :)
Jó étvágyat hozzá. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése